Scena.cz - 1. kulturní portál   reklama Než vše začalo... (MDP) Volny
Scena.cz - 1. kulturní portál  
/
Jak    číst příspěvky
   se registrovat
   soutěžit
   hledat
 
 
 
Mapa serveru

    Časopis/Navigace
/
 
Aktuální články... /
Dalších 5
 
Divadlo žije! 
 
Starší články... /
Dalších 5
 
 
Recenze
 
Hysterikon Pražské konzervatoře – marketingová ztráta identity Připravit pro tisk Odeslat mailem /
 
HysterikonPražská konzervatoř zažívá od nového školního roku 2018/19 změny. Do funkce ředitele byl jmenovaný MgA. Petr Čech, ArtD. Pod jeho vedením získává konzervatoř novou tvář, ale zároveň zve ke spolupráci zkušené spolupracovníky. K další změně došlo v hudebně dramatickém oddělení. Do funkce vedoucí oddělení povolal Ilonu Svobodovou, herečku, která za minulého vedení v pedagogické činnosti neměla na růžích ustláno, a konflikty vedly až k jejímu odchodu. Nicméně, vše se obrátilo novým směrem. Pojďme k novinkám v divadelním dění na této škole.

Studenti pátého ročníku hudebně dramatického oddělení nastudovali pod vedením režiséra Pavla Šimáka inscenaci hry Ingrid Lausundové Hysterikon. Výpověď studentů prostřednictvím divadelního textu je skutečně silná a působivá. Divák má možnost seznámit se s tím, „jak vnímají svět ti, kteří právě přestali být dětmi…“ Tak praví slogan v programu k inscenaci.
Děj je zasazený do pomyslného supermarketu (autor výpravy není uvedený, tudíž se pravděpodobně jedná o kolektivní práci). Hercům napomáhají nejen rekvizity jako jsou nákupní košíky, ale i funkční pokladna s pohyblivým pásem na přepravu zboží, k tomu se můžeme nechat oslňovat zbožím jako kečup, másla, různým drogistickým i textilním zbožím. Hudba do jednotlivých příběhů zní buď v podkresu, jako by měl někdo z nakupujících naplno puštěný přehrávač, nebo živě prostřednictvím klavíru a elektrické kytary.
Německá dramatička Ingrid Lausundová vystavěla děj na mikropříbězích, které samy o sobě nemusí působit dramaticky, přesto v souvislostech a vzájemném propojení vytvářejí skutečné drama na jevišti. Divák se setká s nesmělou dvojicí, která se nedokáže seznámit. S karikaturou prodavače, který nabízí luxusní varnou konvici za akční cenu. Podbízivou reklamou, která dokáže vymazat kupujícímu vlastní názor (scéna s jogurtem…). Ukřivděným pracovníkem, který se krutě mstí svému zaměstnavateli, což lze vnímat jako odkaz na falešný náboženský fanatismus. Vše je vystavěno jako konstrukce snového závodu kupujících za zbožím, při kterém se platí ztrátou identity.
Studenti herectví si velmi dobře poradili s rytmikou, výrazy i charakteristikou jednotlivých postav. Zaujali věrohodností, s jakou představovali předepsané příběhy, problémy, komplexy. Byť se jedná o divadlo studentů herectví, obhájili na výbornou osvojené dovednosti. Divák se může těšit z plnohodnotného divadla. Můžeme tedy očekávat silnou nastupující hereckou generací.

(„Je potřeba si připomínat, že na tomto světě nejsme sami.“)
(„Je mi 27, vypadám dobře, daří se mi dobře.“)
(„Něco musím změnit.“)
(„Copak je opravdu tak psychopatický trvat na dodržení slova?“)
(„Jsem trochu v tenzi.“)
(„Je mi zima.“)
(„Jsem zatracená duše.“)
(„Zrovna když sis zapálila cigaretu, počali jsme dítě.“)

Realizační tým: Přeložila Tereza Synková, dramaturgie Pavel Brož, režie Pavel Šimák
Osoby a obsazení: Eva (Gabriella Farr); Martin (Martin Klapil); Petra (Anna Klausnerová); Vrah (Daniel Krečmar); Anna (Maria Leherová); Frigitte (Rosalie Malinská); Maxine (Markéta Marková) a Richard (Hynek Tajovský).

www.divadlokonzervatore.cz
 
| 26.11.2018 12:11:09 Josef Meszáros |             | Foto: archiv divadla |
 
 
 
Časopis /
aktuálně ze světa činohry, hudby, opery, tance, literatury a umění
 
V rubrice ... /
Starší články
 
Přáníčka.net 
 
Z jiných oblastí ... /
Hudba
Literatura/ Um?ní
 
Scena.cz - 1.kulturní portál  
/
Jak    číst příspěvky
   se registrovat
   soutěžit
   hledat
 
 
 
Mapa serveru