zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Labyrint v labyrintu

Dnes otevíráme diskusi ohledně rekonstrukce divadla Labyrint. Své názory a postoje můžete vyjádřit. Průběžně zde budeme umisťovat vše k tomuto případu: Současný stav divadla, vyjádření autorů architektonického plánu a další informace.
Divadlo se od nepaměti řadí mezi jedny z nejvýraznějších uměleckých prostředků. Za jeho nejzákladnější sílu považujeme dílo okamžiku. Právě tady a teď, v danou vteřinu sděluje prostřednictvím hercových replik, světel či hudby. Divadelní scéna přitahuje nejen komedie, ale i dramata. Z jeviště mhou promlouvat nejen králové, ale i poddaní a chudí.

Lidé tvořící jedno společenství se stejným jazykem a územím se nazývají národ. Vedle hmotného bohatství národa stojí na druhé straně vah bohatství duchovní. Dědictví ducha ať již v podobě děl slovesných, výtvarných či hudebních, v podobě obyčejů a zvyků vytvářejí spolu dohromady tradice.
Na své tradice je každý národ hrdý. Pokud píšeme o pojmech jako národ, tradice či hrdost jsou toto pojmy těžko reálně popsatelné. Každý člověk má pro tyto hodnoty jiná měřítka. Jak nazvat morální hodnotu, která ničí kulturní dědictví a vytvoří předpoklad pro něco co nemusí mít přinést užitek.
Praha sama o sobě prožívala mnohokrát spory o architekturu. Vezměme za příklad Letohrádek královny Anny, nejčistší renesační dílo na sever od Alp, rovněž ve své době vzedmulo vlnu nevole, co by ultramoderní a kýčovitá stavba. A dnes? Neodmyslitelně patří k hradnímu koloritu. Své si zažila Nová scéna, proluka Myslbek a mohli bychom ve výčtu pokračovat.
Dnes se dostává na divadlo Labyrint. Jedná se o diskusi ohledně architektury? Nebo jde o finanční náklady, o rušení divadelní ducha. Chce někdo být slavný co by kat jednoho divadla. Otázek kolem tohoto projektu, ale hlavně bývalého souboru či hospodárném nakládání s finančními prostředky ze strany zřizovatele je dost a dost. Zajímá tato kauza obyvatele Prahy, natož pak celou republiku? Zřizovatelem je Magistrát hlavního města, potom hospodárné využití prostředků je věcí nás všech.
Staré přísloví praví, že stát je dojná kráva a stejně se nic nevyřeší a nikdo není za celou věc zodpovědný. Stane se tak i v tomto případě? Scéna se snaží shromáždit veškerá fakta a nabízí všem možnost vyjádřit se k dané problematice. Ať již zastáncům či odpůrcům rekonstrukce. Na těchto stránkách je široký prostor pro kultivované názory, které nebudou urážet. Využijte prostor jaký dává k dispozici médium zvané Internet.

31.3.1999 23:44:51 Redakce | rubrika - Recenze

Časopis 21 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Recenze

Hra, která se zvrtla: grál mezi komediemi

Milan Němec a Kristýna Daňhelová (Hra, která se zvrtla)

Městské divadlo Brno uvádí inscenaci trojice autorů Heryho Lewise, Jonathana Sayera a Heryho Shieldse HRA, KTE ...celý článek


Tři mušketýři: A nikdy nezapři sám sebe

Tři mušketýři (Městské divadlo Zlín)

Městské divadlo Zlín uvádí od dubna 2024 nadčasový romantický příběh TŘI MUŠKETÝŘI. Tento titul se na českých ...celý článek


Recyclus coitus: neotřelé a mladé vidění světa

Recyclus coitus (Maso krůtí)

Divadelní soubor Maso krůtí představil v prostoru NoD svůj nový projekt RECYCLUS COITUS. Název projektu nemohl ...celý článek



Časopis 21 - sekce

OPERA/ TANEC

Rok české hudby – Jan Kubelík

Jan Kubelík

Legenda jménem Kubelík
Dokument o krásném uměleckém a lidském vztahu otce a syna – významného houslov celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Velikáni filmu... Jean-Louis Trintignant

Atentát v Paříži

Atentát v Paříži
Jean-Louis Trintignant, Gian-Maria Volonté a Michel Piccoli v hlavních rolích dramatu insp celý článek

další články...